maandag 13 augustus 2007

werkplan schets 1

Zo gaat het er ongeveer uitzien:



Lijkt een beetje op een labaratorium, nodigd uit om te onderzoeken en te bekijken. Dit is de manier hoe ik met mijn dia's omging toen ik ze net had verzameld mijn atelier leek een labaratorium. Nu is deze opstelling ook gewoon praktisch en van twee kanten te bekijken. Indeling kan nog wat schuiven, de dia wordt dus via een Beamer groot geprojecteert, een camera filmt het schermpje van de viewer.

De viewer moet met een handmatige handeling (geen druk op de knop maar een schuif beweging) worden geholpen om de dia te wisselen. Dit wordt duidelik aangegeven, wanneer men dit doet gaat er licht in de buis aan en slaan de twee blowers aan. Het geluid eindigd met het knisperren van de dia in de schredder. daarna gaat er een groen lamp aan en kan de volgende dia worden geschred!

Het gebruik van techniek zoals de beamer maakt het werk anders, hierin speelt technologie als onderwerp meer een rol dan in de vorige dia exit die 100% analoog was. Voor mijzelf is het een logische stap, het gebruik van computer dringt ook door in mijn andere voorheen analoge bezigheden. Hopelijk mond dit uit in een goed werkende synthese.







Geen opmerkingen: